Jakie oprogramowanie dla hoteli będzie najlepszą opcją?

Dla przeciętnego gościa prowadzenie hotelu może wydawać się bardzo proste. Kilka pokoi, personel i można zaczynać… Wielu z nich nie widzi strategii, oprogramowania, podwykonawców i współpracowników. Co tak naprawdę przysparza wielu kłopotów podczas rozpoczęcia działalności w branży hotelarskiej? Bogata oferta oprogramowania dla hoteli sprawia, że wybór właściwego to ogromne wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy.

Od jego działania zależy powodzenie pracy obiektu na wielu szczeblach. Idealny program powinien łączyć w sobie przejrzystość, łatwość obsługi i wielofunkcyjność. Z pomocą przychodzi CHART, który łączy w sobie innowacyjne rozwiązania i sprawdzoną funkcjonalność. Możliwość personalizowania opcji tego oprogramowania sprawia, że sprawdzi się on zarówno w małych pensjonatach, jak i hotelach gotowych na przyjęcie kilku tysięcy gości jednocześnie. Jego wprowadzenie i właściwe wykorzystanie będzie nie tylko ułatwieniem dla pracowników, a także w dużej mierze dla gości.

Korzyści dla gości

Goście hoteli, w których wykorzystywany jest system komputerowy CHART, będą mogli w łatwy sposób zarezerwować pokój telefonicznie, przez stronę obiektu, lub w systemie rezerwacji internetowych Hotel-In, takich jak booking.com, HRS, czy TripAdvisor. Dzięki możliwości sprawdzenia dostępności pokojów i ich cen wzrośnie pewność co do rzetelności hotelu, a zapoznanie się z opiniami wcześniejszych gości na jego temat, przyczyni się do wzrostu wiarygodności obiektu i pozwoli na pełne zapoznanie się z jego możliwościami i standardem. Ponadto goście będą mogli równocześnie dokonać rezerwacji sal konferencyjnych, saun, basenów i innych udogodnień dostępnych w pensjonacie lub hotelu, co może mieć znaczący wpływ na wzrost sprzedaży. Ważne jest, by już na poziomie dokonywania rezerwacji możliwe było zamawianie posiłków.

Korzyści dla hoteli

Hotele, posiadające dobre oprogramowanie dla hoteli, mają ogromne pole możliwości do działania. Jego istotną zaletą może być zintegrowanie wszystkich usług oferowanych przez hotel lub dom wczasowy. Zautomatyzowana rezerwacja powala na uniknięcie błędów takich jak overbooking, czyli tak zwana nadsprzedaż pokoi. Program oprócz obsługi rezerwacji powinien również pozwalać na łatwe dokonywanie meldunków, księgowanie zaliczek oraz na sprawowanie nadzoru nad pracą recepcji przez menedżerów. W takim oprogramowaniu korzystne jest także jednoczesne rozliczanie pobytów i dokonywanie operacji finansowych, a także jego współpraca z większością drukarek fiskalnych. Nie lada ułatwieniem jest program, który generuje wszelkiego rodzaju raporty finansowe i księgowe.

Oprogramowanie dla hoteli, które pozwala na zarządzanie kuchnią i sprawdzanie stanu zapasów to dobry sposób na optymalizowanie przygotowywania posiłków, co pozwala uniknąć hotelowi zbędnych wydatków na przygotowanie niepotrzebnych dań.

Ważną opcją jest możliwość tworzenia przez program baz danych dotyczących gości, a także obiektu i oferowanych przez niego usług. Często pozwala on na wyszukiwanie najpopularniejszych lub najbardziej dochodowych opcji. Ponadto przy zastosowaniu innych kryteriów daje możliwość tworzenia wyszukanych raportów i zestawień. Pełna wiedza na temat prosperowania hotelu pozwala na skuteczne zarządzanie nim oraz wdrażanie odpowiednich, przynoszących zyski strategii marketingowych.

Korzystanie z dobrego oprogramowania to także ułatwienie pracy dla personelu każdego szczebla — od menadżerów po room service i ochronę. Dzięki aplikacji mobilnej każdy z pracowników ma dostęp do wydanych poleceń i informacji na temat wykonanych wcześniej zadań. Umożliwiona jest także wymiana wiadomości między pracowniami. Wychodząc naprzeciw swoim użytkownikom, programy pozwalą również na tworzenie grafików, a także modyfikowanie ich w razie konieczności.

Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi

Niezmiernym atutem każdego oprogramowania hotelowego jest współpraca z urządzeniami zewnętrznymi takimi jak zamki elektroniczne, telefony, drukarki fiskalne, terminale płatnicze i systemy finansowo-kasowe, dzięki czemu obsługa całego hotelu może odbywać się za pomocą jednego programu.

Wybór oprogramowania do swojego hotelu nie jest łatwą sprawą. Warto zwrócić uwagę na kluczowe kwestie, takie jak oferowane przez program usługi i możliwości, sposób nadawania dostępu pracownikom do określonych danych. Kolejnym istotnym czynnikiem jest intuicyjność i łatwość w obsłudze. Ważne jest, by program potrafił poinformować użytkownika, w którym momencie swojego działania popełnił błąd, by mógł on sam go naprawić. Znaczącym czynnikiem jest także stosunek ceny programu oraz kosztów jego wdrożenia do wydajności i jakości (wiele opcji, brak błędów w kluczu). Warto mieć na uwadze te wszystkie cechy idealnego oprogramowania dla hoteli, by wybrać najlepszy dla siebie i swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *