Najczęstsze błędy w obsłudze gościa hotelowego

Zadowolony klient to jeden z celów, do jakiego dąży obsługa każdego hotelu w kraju i za granicą. Wspomniana satysfakcja wynika bardzo często z jakości obsługi personelu hotelowego oraz usług dodatkowych świadczonych przez profesjonalną kadrę na najwyższym poziomie. Dlatego też hotel stara się, aby jego gość poczuł się komfortowo i bezpiecznie. Pomaga w tym system rezerwacji hotelowych. Jakie błędy można uniknąć przy obsłudze gościa, dzięki temu systemowi? Odpowiedź w naszym tekście lub pod linkiem: http://www.chart.pl/news/bledy-w-obsludze-goscia-hotelowego/.

System rezerwacji hotelowych, a błędy w obsłudze gościa hotelowego

Warto wiedzieć, czego obsługa powinna unikać w relacji z gościem. Na co zwrócić uwagę przygotowując hotel na przyjęcie gości w trakcie obsługi i unowocześniania placówki. Wśród najważniejszych błędów w obsłudze klienta hotelowego można wymienić:

– złe nastawienie pracowników w hotelowych arkanach, czyli nieprzyjazny personel;
– pokój hotelowy nie został w sposób właściwy posprzątany przez pracowników;
– brak udogodnień i zabezpieczeń w pokoju hotelowym lub ich stan uniemożliwiający korzystanie z nich;
– zbyt długi czas oczekiwania w trakcie obsługi;
– potrawy serwowane przez restauracje hotelową pozostawiają wiele do życzenia, jeśli chodzi o jakość przygotowania i składniki.

Jak wyeliminować błędy?

Pierwszy błąd: Nieprzyjazny personel to bolączka wielu placówek hotelowych, ponieważ każdy z nas może mieć gorszy dzień. Najważniejsze, aby pracownicy posiadali takie cechy jak: wysoką odporność na stres, właściwe podejście do klienta w sytuacjach nietypowych oraz spornych, a także sporym opanowaniem. Istotne jest, aby każdy klient został obsłużony z uśmiechem na twarzy i nie odczuł, że przeszkadza. Warto uczulić obsługę, że wielu gości będzie zadawać prozaiczne pytania takie jak: godziny posiłków, droga do najciekawszych zabytków i/lub atrakcji i wiele innych. Jednak dla gościa hotelu są to istotne elementy jego pobytu, gdzie zazwyczaj jest pierwszy raz. Pamiętajmy o tym!

Drugi błąd: Niepostrząsany pokój w hotelu to rzecz nie do pomyślenia, jednak się jeszcze zdarza. Bałagan powoduje, że klient czuje się niekomfortowo. System rezerwacji hotelowych powoduje, że w łatwy sposób można uniknąć problemów z organizacją. Sprawia on, że w jednym miejscu jest dostępna rezerwacja, meldunki i wymeldowanie.

Trzeci błąd: Niski komfort i bezpieczeństwo sprawia, że spora część klientów rezygnuje z pobytu. Dlatego warto zadbać o odpowiednie zabezpieczenie drzwi, zamykaną szafkę na klucz czy dostęp do sejfu. Należy także cyklicznie sprawdzać oraz reagować na sygnały klientów dotyczących sprawności i jakości proponowanych urządzeń elektronicznych. Jak wiadomo, klimatyzacja i inne urządzenia podwyższają standard hotelu.

Czwarty błąd: Czas oczekiwania na obsługę przekracza wszelkie normy. Ten błąd można szybko wyeliminować poprzez system rezerwacji hotelowych, który znacznie przyspiesza całą procedurę meldunku i wymeldowania gościa.

Piąty błąd: Niska jakość potraw w restauracji hotelowej, która powinna być wizytówką hotelu. To miejsce, z którego wielu gości bardzo często korzysta, zwłaszcza ze śniadań. Warto zadbać o jakość obsługi i proste i świeże składniki, które na pewno wraz ze świeżą kawą przypadną do gustu gościom. Nie jest to usługa, na której opłaca się oszczędzać.

System rezerwacji hotelowych to program, który znacznie ułatwia pracę w hotelu. Dlatego warto go wypróbować i wdrożyć konieczne rozwiązania. Zyska na nich personel, jak i gość hotelowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *